1 Перший же мав постанови, служби та земну святиню.2 Бо спочатку було збудоване шатро, в якому були і свічник, і стіл, і хліби принесення, що називається святим.3 За другою ж заслоною - шатро, що зветься святе святих,4 що має і золоту кадильницю, і ковчег заповіту, кутий всюди золотом, у якому була золота посудина, що має манну, і палиця Аарона, що розцвіла, і таблиці заповіту.5 Над ним же - херувими слави, що затінюють вівтар, про які нині не час говорити докладно.6 Згідно з установленням, до першого шатра постійно входили священики, щоб виконувати служби;7 до другого - один раз на рік заходив лише архиєрей, - не без крови, яку приносив за себе і за гріхи народу.8 Святий Дух засвідчує це, що шлях до святині ще не відкритий, коли ще стоїть перше шатро.9 Воно - образ теперішнього часу, в якому приносяться дари й жертви, що не можуть удосконалити сумління того, хто служить,10 що тільки в їжі, напоях, різних обмиваннях, оправдання для тіла, - і залишаються аж до часу виправлення.11 Христос же прийшов як архиєрей майбутніх благ - з більшим, досконалішим, нерукотворним шатром, тобто нетутешнього творення,12 і не з кров'ю цапів і телят, але з власною кров'ю увійшов він один раз до святині та й набув вічного відкуплення.13 Бо якщо кров козлів і телят та попіл телиць, коли покроплять, освячує нечистих на очищення тіла, -14 то наскільки більше кров Христа, який Святим Духом приніс себе незаплямованим Богові, очистить наше сумління від мертвих діл, щоб ми служили живому Богові.15 І тому він є посередником Нового Завіту, щоб через смерть для відкуплення від прогріхів, у першому Завіті, покликані одержали обітницю вічної спадщини.16 Бо де заповіт, там має бути смерть заповітника;17 адже ж заповіт має силу після мертвих, і не має жодної вартости, коли живе заповітник.18 Отож і перший не був освячений без крови.19 Адже Мойсей, проголосивши усі заповіді за законом, усім людям узявши кров цапів і телят разом з водою та червоною вовною, з ісопом та й покропив самі ж оті книги, і весь народ,20 промовляючи: Це кров заповіту, який заповів вам Бог.21 І шатро, і весь посуд для служіння також окропив кров'ю.22 І відтоді все за законом очищується кров'ю, і без кровопролиття не буває відпущення.23 Отож, треба було, щоб образи небесних отак очищалися, а саме небесне - кращими від цих жертвами.24 Бо Христос не ввійшов до рукотворної святині, яка мала вигляд правдивої, але до самого неба, щоб тепер з'явитися перед Божим обличчям за нас.25 І не для того, щоб багато разів приносити себе, як ото архиєрей входить до святого щороку з чужою кров'ю, -26 інакше треба було б йому багато разів терпіти від створення всесвіту. Тепер же з'явився він один раз наприкінці віків, щоб своєю жертвою знищити гріх.27 І так, як установлено людям один раз умерти, а потім суд, -28 так і Христос раз приніс себе, щоб узяти гріхи багатьох; вдруге ж з'явиться не задля гріха, тим, що очікують його [з вірою] на спасіння.