Римлян 3-4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 В чому вищість юдея? Або яка користь з обрізання?2 Велика з кожного погляду: їм бо, насамперед, були довірені пророцтва Божі.3 Що ж бо, коли деякі не повірили? Хіба ж їхня невірність знищить вірність Божу?4 Ясно, що ні! Треба визнати радше, що Бог правдомовний, а кожний чоловік брехливий, як написано: «Щоб ти оправдався у твоїх словах і переміг, коли будуть тебе судити.»5 Коли ж наша неправедність виявляє Божу праведність, то що скажемо? Чи ж Бог є несправедливий - по-людському говорю! - коли наводить гнів свій?6 Зовсім ні! Бож як би Бог мав світ судити?7 Та коли Божа правда моєю неправдою більше сяє, йому на славу, то нащо мене ще як грішника судити?8 Чому ж тоді деякі нас очорнюють і деякі говорять, нібито ми кажемо: «Робімо зло, щоб із нього вийшло добро»? На таких суд справедливий.9 То що ж? Маємо перевагу? Зовсім ні! Бож ми перед тим обвинуватили юдеїв і греків, що вони всі під гріхом,10 як написано: «Немає справедливого, ані одного!11 Немає тямущого, немає, хто шукав би Бога.12 Усі з дороги збилися, зробилися нікчемні! Немає, хто добро творив би, ані одного!13 Їхнє горло - гріб відкритий, до обману язик їх схильний, отрута гадюча у них під губами.14 Уста у них прокльонів повні і гіркоти.15 Щоб проливати кров, швидкі їхні ноги.16 На їхніх дорогах злидні і руїна.17 Вони не відають дороги миру.18 Немає Божого остраху у них перед очима.»19 Ми ж знаємо, що все, що закон говорить, тим, які під законом, говорить, щоб усякі уста замкнулись і щоб увесь світ визнав себе винним перед Богом,20 бо ніхто не оправдається перед ним ділами закону: законом бо гріх пізнається.21 Тепер же без закону з'явилася Божа справедливість, засвідчена законом і пророками;22 справедливість Божа через віру в Ісуса Христа для всіх, хто вірує, бо нема різниці.23 Всі бо згрішили й позбавлені слави Божої,24 і оправдуються даром його ласкою, що через відкуплення, в Ісусі Христі: 25 якого видав Бог як жертву примирення, в його крові, через віру, щоби виявити свою справедливість відпущенням гріхів колишніх,26 за час довготерпіння Божого, щоби виявити свою справедливість за нинішнього часу, - щоб він був справедливий і усправедливлював того, хто вірує в Ісуса.27 Де ж тоді хвальба? Вона виключена. - Яким законом? Діл? Ні, але законом віри.28 Бо ми вважаємо, що чоловік оправдується вірою, без діл закону.29 Хіба Бог - тільки юдеїв, а не й поган? Авжеж, і поган,30 бо є лиш один Бог, що оправдує обрізаних завдяки вірі і необрізаних через віру.31 То, значить, вірою ми касуємо закон? Ні, навпаки, ми його стверджуємо.

Римлян 4

1 Що ж, скажемо, знайшов Авраам, наш праотець, за тілом?2 Бо коли Авраам оправдався ділами, то він має похвалу, але не перед Богом.3 Що бо говорить Письмо? Повірив Авраам Богові, і це йому було пораховано за оправдання.4 Тому, хто виконує якусь роботу, заробіток рахується не як ласка, але як щось належне;5 тому ж, хто не виконує, а вірує в того, який оправдує нечестивця, віра його рахується за оправдання.6 Як то й Давид проголошує щасливим чоловіка, якому Бог зараховує оправдання без діл: 7 «Щасливі ті, яким відпущені беззаконня і яким гріхи прикриті.8 Щаслива людина, якій Господь гріха не порахує.»9 Чи ж оце щастя лише для обрізаних, а чи й для необрізаних? Бо ми говоримо: «Віра була зарахована Авраамові як оправдання.»10 Як же зарахована? Як він уже був обрізаний, чи як ще необрізаний? Не як він був обрізаний, але як необрізаний.11 І він прийняв ознаку обрізання, - печать оправдання, через віру, яку мав, бувши необрізаним, щоб бути батьком усіх тих, які вірять, не будучи обрізаними, щоб оправдання було їм теж пораховане;12 і щоб він був батьком обрізання не лиш обрізаним, але й тим, що ходять слідами віри, яку ще перед обрізанням мав батько наш Авраам.13 Бож не через закон була дана обітниця, зроблена Авраамові чи його потомству, що він буде спадкоємцем світу, але через оправдання віри, -14 бо коли спадкоємці ті, що в законі, то віра не має сили й обітниця не має вартости: 15 закон бо викликає гнів, а там, де нема закону, нема й переступу.16 Тому, отже, обітниця від віри, щоб була вона дарова і забезпечена всім нащадкам, не тільки тим, що з закону, але й тим, що з віри Авраама, який є батько нам усім,17 як написано: «Я настановив тебе батьком багатьох народів, - перед тим, в кого він увірував, - перед Богом, що оживляє мертвих і кличе те, чого немає, наче б воно існувало.»18 Він, проти надії надіявшись, повірив, що стане батьком багатьох народів, згідно з тим, як було сказано: «Таке буде твоє потомство!»19 Він, не захитавшись вірою, не зважав на своє вже примерле тіло - було ж йому яких сто років - і на завмерле лоно Сари.20 Перед Божою обітницею він не піддався зневірі, навпаки ж - скріпився вірою і, воздавши хвалу Богові,21 зовсім був певний, що він обіцяне спроможен виконати.22 Тому і пораховано йому це за оправдання.23 І не про нього одного тільки написано, що то було пораховано йому,24 але й про нас, яким віра порахується, - нас, що віруємо в того, хто воскресив із мертвих Ісуса, Господа нашого,25 що був виданий за гріхи наші і воскрес для нашого оправдання.

🚀 В Телеграм бот