Римлян 3-4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Отож, які переваги мають юдеї, або яка користь від обрізання?2 Великі - з кожного погляду. Насамперед їм були довірені слова Божі.3 Що з того, коли деякі не увірували, - хіба їхнє невірство знищить Божу вірність?4 Зовсім ні. Адже Бог правдивий, а кожна людина - облудна, як написано: Щоб ти був виправданий у твоїх словах - і переможеш, коли судитимешся.5 А коли наша несправедливість виявляє Божу праведність, то що на це скажемо? Чи несправедливий Бог, коли виявляє гнів? Це так по-людському кажу.6 Але воно не так. Як же судитиме Бог увесь світ?7 Бо коли правда Божа підноситься моєю неправдою на його славу, то за що мене мають судити як грішника?8 Чи не так, як ото деякі нас ганьблять, наговорюючи, ніби ми кажемо: Робімо зло, щоб вийшло [нам] на добро? Праведний осуд на таких!9 То що ж? Чи маємо перевагу? Цілковито ні! Ми вже раніше довели, що як юдеї, так і греки - усі є під гріхом,10 як ото написано: Нема праведного жодного,11 нема тямущого, нема того, хто шукає Бога.12 Всі збилися з дороги, стали непотрібними; нема того, хто чинить добро, нема жодного.13 Їхнє горло - то гроб відкритий; своїми язиками кажуть неправду; отрута зміїна на їхніх губах.14 Їхні вуста повні прокляття та гіркоти;15 їхні ноги швидкі, щоб проливати кров;16 на їхніх дорогах - руїни й нещастя;17 а шляхи миру їм не відомі.18 Нема Божого страху перед їхніми очима.19 Знаємо, що коли говорить закон, він говорить до тих, що перебувають під законом, аби замкнулися всякі вуста, а весь світ був винним перед Богом.20 Бо жодне тіло не виправдається ділами закону, - адже ж через закон пізнається гріх!21 Нині ж - уже без закону - з'явилася Божа справедливість, про яку свідчать закон і пророки.22 А правда Божа - через віру в Ісуса Христа - в усіх [і на всіх], хто вірує. Адже нема різниці,23 бо всі згрішили й позбавлені Божої слави,24 але виправдуються даром, його ласкою, через відкуплення, що в Ісусі Христі.25 Його Бог дав як жертву примирення в його крові, через віру, щоб виявити свою праведність для відпущення раніше вчинених гріхів;26 у Божому довготерпінні, щоб виявити свою справедливість у теперішній час, щоб бути справедливим і виправдає того, хто вірить в Ісуса.27 Отже, де те, чим хвалитися? Воно виключене! Яким законом? Ділами? Ні, лишень законом віри!28 Бо вважаємо, що людина виправдується вірою без діл закону.29 Хіба Бог тільки для юдеїв, а для поган - ні? Так, він і для поган,30 бо Бог є один, який виправдує обрізаних - згідно з вірою і необрізаних - через віру.31 Тож чи знищуємо закон вірою? Аж ніяк ні, - ми стверджуємо закон.

Римлян 4

1 Що, скажемо, здобув наш прабатько Авраам тілесно?2 Якщо Авраам оправдався ділами, він має похвалу, але не перед Богом.3 Бо що каже Писання? Повірив Авраам Богові, - і це йому зараховано як праведність.4 А тому, хто робить діла, винагорода зараховується не як ласка, а як належне.5 А тому, хто не робить, але вірить у того, хто виправдує нечестивого, - віра зараховується як праведність.6 Давид також називає блаженною ту людину, якій Бог зараховує справедливість, незалежно від діл: 7 Блаженні, кому прощені беззаконня, і кому покриті гріхи.8 Блаженна людина, якій Господь не зарахує гріха.9 Отже, чи це блаженство лише для обрізаних, чи також і для необрізаних? Ми говоримо, що Авраамові його віра зарахована як праведність.10 Але коли зарахована? Чи як він був обрізаний, чи як був необрізаний? Не після обрізання, але до обрізання!11 А одержав він знак обрізання як печать справедливости віри, що її мав ще до обрізання, - щоб йому бути батьком усіх необрізаних вірних, щоб і їм було зараховано це за справедливість;12 так само щоб бути й батьком обрізаних - не тільки тих, що справді обрізані, але й тих, які йдуть слідами віри, яку ще будучи необрізаним мав наш батько Авраам.13 Бо не законом дано обітницю Авраамові та його нащадкам, - що він стане спадкоємцем світу, але праведність від віри.14 Якщо ті, хто від закону, є спадкоємцями, тоді віра втрачає силу, а обітниця скасовується.15 Бо закон спричиняє гнів, і де нема закону, там нема й проступку.16 Тому обітниця - з віри, щоб вона була з благодаті; щоб вона стала міцною для всіх нащадків, - не тільки тих, хто від закону, а й тих, хто є з віри Авраама, який є батьком усіх нас,17 як ото написано: Я поставив тебе батьком багатьох народів - перед Богом, у якого він повірив, який оживляє мертвих та кличе те, чого не існує, як таке, що існує.18 Він усупереч надії сподівався, що стане батьком багатьох народів, згідно із сказаним: Таке буде твоє насіння.19 І не ослаб він у вірі, не вважав свого тіла, - хоч мав майже сто років, - змертвілим, ні змертвілим лона Сарри;20 не мав сумніву і невір'я в Божу обітницю, але зміцнився вірою, віддав славу Богові;21 і певний був, що Він спроможний є виконати те, що йому було обіцяно.22 Тому й зараховано йому це за праведність.23 Та не було написано тільки задля одного нього те, що зараховано йому;24 але й задля нас, - бо буде зараховано й нам, що віруємо в того, хто воскресив Господа нашого Ісуса з мертвих,25 який виданий був за наші гріхи і воскрес - на наше виправдання.

🚀 В Телеграм бот